السبت، 14 أبريل 2012

كلمات البوم محمد منير يا اهل العرب والطرب 2012

تحميل محمد منير - يا اهل العرب والطرب - تحميل محمد منير  2012

محمد منير - يا اهل العرب والطرب mp3
سماع محمد منير - يا اهل العرب والطرب mp3
حصريا سماع محمد منير - يا اهل العرب والطرب mp3
نغمات البوم محمد منير - يا اهل العرب والطرب 2012 Mp3 تحميل مباشر

320, محمد, منير, البوم, العرب, اهم, ogiginal, ripped, والطرب

البوم محمد منير - يا اهل العرب والطرب Ripped From Original Cd @ 320

البوم يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم محمد منير 2012 , كلمات البوم محمد منير يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب محمد منير

كلمات البوم محمد منير يا اهل العرب والطرب 2012

كلمات البوم محمد منير يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم محمد منير 2012 , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب , البوم يا اهل العرب والطرب 2012 , كلمات البوم يا اهل العرب والطرب محمد منير ,
تحميل محمد منير - يا اهل العرب والطرب -تحميل محمد منير  2012
تحميل محمد منير - يا اهل العرب والطرب 2012
تحميل محمد منير - يا اهل العرب والطرب

البوم محمد منير العرب والطرب
تحميل محمد منير - يا اهل العرب والطرب 2012
محمد منير - يا اهل العرب والطرب

محمد منير - يا اهل العرب والطرب

 

TrackList

01.3oyoun
02.Ya Zaman
03.Ya Ahl El-Arab W El-Tarb
04.Albi Maishbhnesh
05.Hara El-Saqueen
06.El-Bo3d Naar
07.Ya Abu El-Ta2ya Sobaky
08.Fe 3eneki 3'rba
09.Layaly1
10.Eliia
11.Belady Ya Arab
12.Efta7o Ya Hamam - El-Salam
13.Amgad Ya Arab - Yegy Zaman
14.Ya Hamam
15.Layaly2


عيون

عيون ... عيون ... عيون كل العالم عيون
نروح فين يا حبيبتى من زحمة العيون
كل الميدان عيون .. ورا الببان عيون
للعربيات عيون .. للفاترينات عيون

عيون فيها السنين .. رسمة الظل الحزين
و عيون مجارحين .. و عين ملهاش عينين

دوامات الجنون .. و عيون على كل لون
بس احنا مين نكون .. و حلمنا الحنون

يا رمان

رمان خلاص انفرط حبك و لا همنى
انت اتماديت فى الغلط ومقولتش لمى
ذنبك بقى على جنبك روح لا تجينى لا تضمنى
اوعى بلاش تجرى يا رمان
و لا تيجى على حجرى يا رمان

ما تدحرجش و لا تجرى و لا تصدقش يا رمان
و لا تيجى على حجرى و تشرب قسوة الحرمان
عشقت من غير سبب عرفتنى منفعه
علمت قلبى الادب سنتين تلاته اربعه
عدى الزمان وخلاص اهو بان مين حب مين ادعى

يا اهل العرب و الطرب

جدع بلا جاه مرسا الهموم قلبه
دايما يقول الاه و الذنب مش ذنبه
دانا لو شكيت و بكيت جبل الحديد هيدوب
الاوله غربتى و الثانيه لمكتوب

جرحى القديم يا غريب انا كنت راضى بيه
جرحى الجديد يا حكيم زود لهاليبه
يا اهل العرب و الطرب العدل مين سيده
سيده و ياللعجب وطا و باس ايده

بلدى قصادى عينى قولت اعدلها
يا مركبى رسينى و يا رب عدلها
والى يرضيك ترضيه و تشيله فى عيونك
يا يا يا انا
وانا هعمل ايه يا ناس و الطبع ليه غلاب
وحبيبتى بنت الناس قفلت فى وشى الباب
رضيت بحكمك يا رب و الصبر بزياده
ظلمونى من غير ذنب حسدونى بزياده

قلبى ميشبهنيش

قلبى ميبهنيش
فعلا ميشبهنيش
اوقات بيعرفنى
و كتير ميعرفنيش
واقوله يا قلبى مالك
يقولى مافيش
فى الحب و الاحساس
وفى اختيار الناس
بيمشى على كيفه كتير
وميقولليش
اصدق كتير منى
واجرا كتير منى
وياما صدقته
وكتير ماصدقنيش

حارة السقايين

مفيناش حاورينى يا كيكا .. مفيناش لف و دوران
مبقاش فى وقت يا روحى .. للشكوى و الهجران
ليك ماضى كله سوابق .. فى الحب ملكش امان
وانا عاوزك حب حنين .. مش حب يوديه لومان
انا لا عمرى احب الخاين .. ولا احب الكدابيين
متروحش تبيع الميه .. فى حارة السقايين

على مين على مين على مين
على مين يا سيد العارفين
على مين على مين على مين
بتبيع الحب لمين

ان كنت جاى تغنى ... روح اسال ابله انا مين
متروحش تبيع الميه فى حارة السقايين
بما للك فى الحب فى يحكو عنك حكايات
بيقولوا انك تالف فى الليله سبع غنوات
و الغنوه الواحده فى ليله تلحنها سبع مرات
وتروح تانى يوم و تقولها بدموع و حنين و اهات
ان كنت جاى تغنى ... روح اسال ابله انا مين
متروحش تبيع الميه فى حارة السقايين
مفيناش حاورينى يا كيكا .. مفيناش لف و دوران
مبقاش فى وقت يا روحى .. للشكوى و الهجران
ليك ماضى كله سوابق .. فى الحب ملكش امان
وانا عاوزك حب حنين .. مش حب يوديه لومان
انا لا عمرى احب الخاين .. ولا احب الكدابيين
متروحش تبيع الميه .. فى حارة السقايين

اه

البعد نار

يا حبيبتى البعد نار قلبى داب من الانتظار
و الشمس تطلع كل يوم و انتى غايبه ليل نهار
انتى فين و الحب فين .. قلبى دايب من سنين
لسه بيدور عليكى .. نفسى اشوفك ثانيتين
انتى مش زى الجميع .. بسمتك لون الربيع
ضحكتك تجرى فى دمى .. تبعدى انا مش هبيع

نبض قلبى يونسك .. من النسيم انا بحرسك
وانتى غايبه عن عنيا .. كل ثانيه بلمسك

روحى طايره فى جنتك .. عمرى كله فى سكتك
لسه بحلم يا حبيبتى .. تونسينى بنظرتك

انتى مش زى الجميع .. بسمتك لون الربيع
ضحكتك تجرى فى دمى .. تبعدى انا مش هبيع

نبض قلبى يونسك .. من النسيم انا بحرسك
وانتى غايبه عن عنيا .. كل ثانيه بلمسك


فى عنيكى

فى عنيكى غرابه و غرابه وانا فيكى مغرم صبابه
احلم على شالك وانام كانى فرد من الحمام
رموش عنيكى تغطينى
رمشك شطوط هترسينى
ده انتى انا وبكره ليا وليكى

شعرك خيوط قمر مساا طب ليه فى ليلك بتناساه
اتكلمى صمتك كلام بيدفينى
ده انتى انا وبكره ليا وليكى
فى عنيكى غرابه و غرابه وانا فيكى مغرم صبابه

يا ابو الطاقيه شبيكه

عامله قاضي الغرام يا يا عمده يا عقبالك
يابو الطاقيه شبيكه يامين عاملهالك
عامله قاضي الغرام يا يا عمده يا عقبالك
ليه ياحبايب تبعوني رخيص وانا الغالي
من قله الخال والقريب جيبت الغريب غريب خالي
ليه ياحبايب تبعوني رخيص وانا الغالي
من قله الخال و القريب جيبت الغريب غريب خالي


ليالى

لا يا ليالى لا ... لا تفرقينا
ولا من قمرنا لا .. من سهرنا لالا .. ولا تسراقينا
هى رحله ورحنا فيها ... هى رحله وياما فيها
سكه ماشيه و عمر ماشى .. لسه اجمل يوم مجاشى
فى ليالى البرد ... قربينا لبعض
ايد تطبطب ايد تداوى ... صوت يونس بالحكاوى
لملمينا من الدروب ... واسراقينا من الغروب
لسه بكره وبعده الف سؤال ورد
لسه الف طريق و سكه .. لسه الف والف ضحكه
خلى قمر السهره صاحى ... من براح النور براحى


أليااااا

جيج دئلامو سمتنيو
ولف جوكيرى بانيو
ناسين اليا اليا اليا
اليا اليا ... اليا اليا
جور كوف داين امتنيو


لتحميل الألبوم لمشتركى السيرفر الخاص من هنا



Cd Covers




 


 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق